dimarts, 11 de febrer del 2014

Setmana del sentiment Freak!

Des de Febrer de l'any passat, que tinc una tradició que es repeteix cada Febrer de cada any (sí, és una merda de temps el que porte fent-ho) El qual consisteix en veure una saga de pel·lícules Freaks al llarg d'aquesta amb companyers de classe. L'any passat varem veure els clàssics dels clàssics del freakisme: Star Wars. Varem veure les 6 mítiques pel·lícules en tres dies des de les 9 del matí fins a les 7-8 de la vesprada parant a descansar dinar etc. pel mig. Les varem veure en orde de la trama, no cronològic. És a dir que vam començar per l'"Episodi I l'Amenaça Fantasma" i acabarem per l'"Episodi VI El Retorn del Jedi". 


No vull entrar en qualificacions i desqualificacions d'aquaesta mítica saga de pel·lícules llevat de que, anàlogament amb la meua afinitat pels jocs de PC antics, també tinc una certa tendència en apreciar millor les pel·lícules antigues. On la trama guanya lloc als efectes especials i on aquestos són quasi que purament mecànics, millor dit, analògics. 

Però ara, la cosa que importa. Quina Saga, veuré questa edició del cine Freak al Burjapis? Doncs tenim pensat els meus companys i jo, de veure la saga d'"El Senyor dels Anells" de Peter Jackson amb l'impressionant decorat, paisatges, efectes especials, BSO exquisida i un guió bastant ben adaptat al llibre. Per altra banda, També veurem: el "Hobbit" de 1977 (no és la versió Txeca de 1966, que encara l'estic buscant almenys subtitulada a l'anglés, si la trobe ja us faré saber), "El Senyor dels Anells" de 1978 i "El Retorn del Rei" de 1980. No incloc La saga del Hobbit de Peter Jackson, per diverses raons, la primera i principal és que encara no està completa, la segona perquè crec que és absurd fer tres pel·lícules sobre un llibre que a dures penes arriba a poc més de 300 pàgines, havent fet una trilogia d'uns altres que cadascú eren vora 400. I finalment perquè l'adaptació dóna molt que desitjar, sobre tot en la segona part del Hobbit "La Desolació de Smaug", Comprenc que vulga fer referències a relats inèdits de Tolkien, i a les pel·lícules de la saga anterior, però m'han sobrat moltes escenes i les que més esperava sobre els elfs, no hi apareixien.
Bé, reprenent el fil, ja he vist, i unes quantes vegades la trilogia d'El Senyor dels Anells per Peter Jackson, m'he llegit els llibres (bé és cert que ja fa un grapat d'anys, pot ser que 5-6 amb 12-13 anys) a l'igual que El Hobbit i les pel·lícules més actuals d'aquest. Així que tinc molta expectació sobre aquestes 3 filmes d'animació, sé que no tenen massa bona reputació (cronològicament IMBD: 6.7; 6.1; 5.6, Filmaffinity: 5.7; 6.2; 5.1) però es tracta de una sèrie de llibres que em va marcar la meua entrada a l'adolescència que ho recorde amb malenconia

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada